Ekskluzywne opakowania – postaw na czerń!
Dobrze zaprojektowane opakowanie, nierzadko stanowi klucz do sukcesu firmy. Dlatego podczas tego zadania warto zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów – od kształtów i rozmiarów, po unikatowe cechy i metody wykonania, a na odpowiedniej kolorystyce kończąc. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się bliżej ostatniemu elementowi, czyli kolorystyce opakowania, a dokładniej opakowaniom w kolorze czarnym.
Opakowania kartonowe – kolor ma znaczenie!
Opakowania kartonowe, niezależnie od tego, czy są wykorzystywane w celach dekoracyjnych, promocyjnych, czy użytkowych mogą zachwycać oryginalną stylistyką. I choć wybór odpowiedniej kolorystyki opakowania nie powinien sprawić większego problemu, to niestety przypadkowy wybór może okazać się dość problematyczny w komunikacji oraz brandingu marki.
Dobrze jest jednak wiedzieć, że również w przypadku każdy kolor inaczej wpływa na odbiorcę. Dla przykładu kolor biały jest kolorem kojącym, symbolizuje czystość i niewinność, natomiast kolor fioletowy oraz purpurowy często kojarzony jest z kreatywnością i indywidualnym podejściem. Co ważne kolory mogą bezpośrednio komunikować podejście Twojej marki do pewnych wartości, w wyniku czego potrafią skutecznie wywołać emocje wśród odbiorców i zostać zapamiętanym na dłużej. A jak to jest z kolorem czarnym w kontekście opakowań kartonowych?
Jakie znaczenie ma kolor czarny?
Kolor czarny przede wszystkim kojarzy się z minimalizmem. A jak powszechnie wiadomo, mniej znaczy więcej, dlatego z powodzeniem możemy uznać, że czerń to synonim słowa premium. Mimo tego, że czerń ma swój nieodparty urok, to niestety większość na znanych marek unika takiego wyboru. Stąd też uznać można, że opakowania w kolorze czarnym uznawane są za opakowania ekskluzywne.
Mat czy połysk?
Projektując ekskluzywne opakowanie w kolorze czarnym, można zdecydować się na wykończenie w wersji mat lub połysk.
Matowe wykończenie w przypadku koloru czarnego prezentuje się bardzo subtelnie, a jednocześnie elegancko. Podkreśla ono wyjątkowość produktu, względem którego opakowanie stanowi jedynie niekwestionowany dodatek. W przypadku matowego wykończenia warto pokusić się o połączenie ze złotem lub srebrem, które można uzyskać dzięki metodzie hot-stampingu.
Czerń to chyba jedyny kolor, który tak świetnie prezentuje się w wykończeniu na wysoki połysk. Efekt ten można uzyskać pokrywając opakowanie specjalną folią laminacyjną, która dodatkowo wzmacnia jego odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Ciekawym rozwiązaniem jest również opakowanie kartonowe, którego wnętrze wykończono kolorem czarnym. W połączeniu z naturalnym odcieniem papieru, czyli brązem będzie prezentowało się bardzo elegancko, a zarazem klasycznie.
Ekskluzywne czarne opakowania – dlaczego warto?
Ekskluzywne opakowanie w kolorze czarnym, choć na pozór prezentuje się bardzo minimalistycznie, to z pewnością spełnia wszystkie warunki, dzięki którym odbiorca poczuje się wyjątkowo. Ze względu na ich elegancką estetykę, zazwyczaj wybierane są do opakowania produktów premium. Dzięki temu marka podkreśla indywidualny charakter takiego produktu i podnosi tym jego prestiż, przez co staje się on istotnym elementem identyfikacji firmy.