Jak powstają nadruki na pudełkach tekturowych?
Każde opakowanie tekturowe ma za zadanie chronić swoją zawartość przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz przed zabrudzeniami. W większych firmach, karton to nie tylko zabezpieczenie, to także część strategii marketingowej. Odpowiednio wyglądające kartony z ładnymi nadrukami promują markę, co sprawia że większa ilość potencjalnych klientów dowie się o naszej firmie. Jako że nadruki na kartony stają się coraz popularniejsze, firmy wyszukują coraz nowszych i lepszych rozwiązań. Dzięki temu branża się rozwija, a na rynku dostępne są usługi naprawdę wysokiej jakości. Jak więc powstają nowoczesne nadruki na pudłach kartonowych?
Pierwszy krok
Na początek trzeba zawsze wybrać odpowiedni projekt. Musimy wybrać kolorystykę nadruku skorelowaną z kolorami naszej działalności. Do tego odpowiednie logo, oraz kształty, a także wybór rodzaju emocji jaki chcemy przekazać klientowi. Dzięki takiemu nowoczesnemu podejściu do zagadnień marketingowych, jesteśmy w stanie trafić do grupy docelowych klientów oraz wzbudzić ich zaufanie. Jak stworzyć taki projekt? Jeżeli nie mamy grupy własnych marketingowców, to warto udać się do ekspertów w tej dziedzinie. Praktycznie każda drukarnia opakowań ma w swoich szeregach jednostkę o wyczuciu graficznym. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie zamówić kartony i projekt w tym samym miejscu, oraz mieć pewność, że nadruk na opakowaniach będzie zrobiony wedle naszych standardów.
Jak powstają nadruki?
Po ukończeniu projektu graficznego, gotowy plik jest wgrywany do drukarki. Następnie sprawdza się, czy projekt pokrywa się z wykrojem kartonu. Następnie zaczyna się druk fleksograficzny. Ten rodzaj druku jest wykonywany techniką druku wypukłego. Drukarka korzysta z wypukłych matryc, dzięki czemu można uzyskać trwałą i dokładną grafikę. Rodzaj tektury nie ma większego znaczenia ponieważ fleks jest w stanie nakładać nadruk nawet na wypukłych elementach opakowań. Ten rodzaj druku jest niezwykle wszechstronny, ponieważ posiada bardzo wysoką jakość wydruku, a sam nadruk się nie ściera. Grafika jest utrzymywana w żywej kolorystyce. Najczęściej stosowanym rodzajem druku jest jednak druk offsetowy. Arkusze zadrukowane offsetowo są kaszerowane z tekturą falistą lub/i tekturą litą. Karton, z którego powstają opakowania fasonowe może również być zadrukowany metodą offsetową. Często spotykany jest także druk cyfrowy. Pozwala on na bardzo szybkie drukowanie zdobień i napisów. Ten rodzaj druku jest często wybierany do wykonywania nadruków na tekturze falistej, ponieważ jest on najlepiej dostosowany do pofalowanego nośnika nadruku. Dodatkową zaletą druku cyfrowego jest możliwość używania tuszy utwardzalnych promieniami ultrafioletowymi. Taki rodzaj tuszu pozwala na dokonywanie wydruków odpornych na warunki atmosferyczne, a także posiada doskonałą jakość i wydajność. Szeroki wachlarz zastosowań fleksu i druku cyfrowego sprawia, że producenci kartonów inwestują w tego rodzaju drukarki.
Kaszerowanie
Kaszerowanie jest procesem który polega na naklejeniu na wierzchnią warstwę opakowania cienkiego, gładkiego papieru. Po kaszerowaniu, wydruk będzie dużo bardziej precyzyjny, a dodatkowo będzie można go wzbogacić przetłoczeniami wypukłymi, elementami złoconymi czy dodatkowym lakierem. Jeżeli prowadzimy sprzedaż produktów klasy premium, to kaszerowanie jest zalecane w celu utrzymania wysokiego standardu.
Czy warto wykonywać nadruki?
Każda drukarnia kartonów potwierdzi, że klienci zamawiający kartony z nadrukami zwiększyli swoją sprzedaż. Profesjonalnie wyglądające kartony zwiększają zaufanie klientów a także przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Odpowiednio wykonany nadruk potrafi także ocieplić wizerunek firmy. Warto wspomnieć, że opakowanie produktu to także jego reklama, co oznacza, że doskonały nadruk na kartonie może zwiększyć sprzedaż produktu.
Osoby zainteresowane zakupem danego przedmiotu, które nie mają ulubionego producenta będą wybierać za pomocą doznań wizualnych, dlatego w takiej sytuacji warto mieć profesjonalnie wyglądające opakowanie. Jako że ludzie zazwyczaj kupują wzrokowo, trzeba umieć wybić się z tłumu innych opakowań, zapaść w pamięć klienta, dzięki czemu zakupi on nasz produkt. Odpowiadając na pytanie czy warto, należy stwierdzić, że jak najbardziej. Nadruki na kartonach to nieodłączna część nowoczesnego marketingu.