Jak wybrać pudełka do e-commerce?
KartonDlaCiebie 15 marzec 2021

Jak wybrać pudełka do e-commerce?

Każdy przedsiębiorca prowadzący sprzedaż wysyłkową doskonale wie, jak ważną rolę w tym biznesie odgrywają kartony. Nie tylko zabezpieczają wysyłane produkty przez zniszczeniem w transporcie i wpływem czynników zewnętrznych, lecz również mają ogromny wpływ na budowę relacji z klientem i kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach kontrahentów. Nic więc dziwnego, że tak wielu właścicieli przedsiębiorstw szuka wskazówek jak wybrać najlepsze opakowania dla e-commerce.

Jeśli i Ciebie dotyczy ten problem dobrze trafiłeś! W niniejszym artykule omówimy temat wyboru opakowań do sprzedaży wysyłkowej. Przeczytaj, a dowiesz się na jakie cechy kartonów zwrócić szczególną uwagę kupując kartony dla swojego przedsiębiorstwa. Mamy nadzieję, że lektura tekstu ułatwi Ci podjęcie wyboru i pozytywnie wpłynie na efektywność działania Twojego przedsiębiorstwa!

Wybierz odpowiedni rozmiar

Pierwszym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę wybierają opakowania dla e-commerce jest ich rozmiar. Nie powinno być ono za duże, ponieważ przedmioty, które się w nim znajdują miałyby za dużo luzu i mogłyby ulec zniszczeniu. Co więcej, konieczne byłoby używanie dużej ilości wypełniaczy i niepotrzebne płacenie za wysyłkę paczki o większych gabarytach. Z drugiej jednak strony karton wysyłkowy nie może być również za mały, gdyż towary mogą się w nim zwyczajnie nie zmieścić.

Zwróć uwagę na wytrzymałość materiału

Wytrzymałość opakowania wysyłkowego jest kwestią oczywistą i powinna być traktowana priorytetowo. Wysyłając produkty do klienta nie mamy bowiem wpływu na to jak paczka będzie traktowana przez firmę kurierską, dlatego też powinniśmy zabezpieczyć przesyłkę najlepiej jak to możliwe. W tym celu dobrze jest zainwestować w kartony wykonane z grubej, odpornej na uszkodzenia mechaniczne tektury wielowarstwowej. Warto również poinformować firmę wykonującą opakowania kartonowe na zamówienie o ich przeznaczeniu tak, aby do ich produkcji wykorzystano najlepsze materiały.

Ekologia, czyli najgorętszy trend w e-commerce

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na sposób w jaki pakowane są przesyłki i wpływ opakowań na środowisko naturalne. Dlatego też wybierając ekologiczne opakowania wysyłkowe dla e-commerce nie tylko przyczynimy się do ograniczenia produkcji śmieci, lecz także zbudujemy pozytywny obraz marki w oczach klientów i damy się poznać jako świadome, nadążające za potrzebami współczesnego świata przedsiębiorstwo.

Pasek klejowy i tasiemka zrywająca - dwa elementy, które musi posiadać karton wysyłkowy

Elementami, które w znaczącym stopniu ułatwiają użytkowanie pudełek wysyłkowych są pasek klejowy i tasiemka zrywająca. Elementy te nie tylko znacząco uproszczą proces pakowania przesyłek, lecz także zwiększą komfort ich użytkowania przez klientów. Taśma zrywająca sprawi, że rozpakowanie przesyłki zajmie dosłownie chwilę, natomiast pasek klejowy ułatwi ponowne zamknięcie pudełka w przypadku konieczności zwrotu towaru.

Nie zapominaj o funkcjonalności

Kolejną cechą, którą powinny charakteryzować się pudełka dla e-commerce jest funkcjonalność. Ich składanie i zamykanie nie powinno stanowić najmniejszego problemu, tak jak i późniejsze dostanie się do środka.

A co z wyglądem opakowania do sklepu internetowego?

Aspektem, który często jest pomijany w przypadku wyboru kartonów do sprzedaży wysyłkowej jest wygląd - a to duży błąd! Badania pokazują, że unboxing, czyli moment rozpakowywania przesyłki przez klientów dostarcza im wielu wrażeń. W gestii przedsiębiorcy prowadzącego sklep wysyłkowy jest więc sprawienie, aby te wrażenia były jak najprzyjemniejsze tak, aby kupujący miał ochotę ponownie skorzystać z usług sklepu. Warto zatem zainwestować w atrakcyjnie wizualnie kartony wykonane z najwyższą starannością. Nie bez znaczenia są również różnego rodzaju nadruki oraz napisy takie jak: “Dziękujemy za zakupy w naszym sklepie”, itp. Bez wątpienia przypadną one do gustu klientom Twojego sklepu i zrobią na nich miłe wrażenie.