Jak zachęcić klienta, by do Ciebie wrócił? Podpowiadamy!
KartonDlaCiebie 1 marzec 2021

Jak zachęcić klienta, by do Ciebie wrócił? Podpowiadamy!

Jak pakować przesyłki tak, aby klienci do Ciebie wracali? To pytanie, które choćby raz w życiu zadał sobie każdy przedsiębiorca, któremu zależy na kreowaniu dobrej opinii konsumenckiej i zbudowaniu zaufania do marki. Jeśli i Ciebie dotyczy ten problem dobrze trafiłeś! W niniejszym artykule znajdziesz kilka ważnych wskazówek, którymi warto się kierować pakując towary w swoim sklepie. Skorzystaj z nich i przekonaj się jak proste i przyjemne jest budowanie pozytywnej relacji z klientem. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Zadbaj o bezpieczeństwo przesyłki

Pierwszą, a przy tym najbardziej oczywistą kwestią, na którą trzeba zwrócić uwagę pakując towary w swoim sklepie jest odpowiednie ich zabezpieczenie przed zniszczeniem w transporcie. Jeśli chcesz, by klienci do Ciebie wracali nie możesz dopuścić do tego, by paczka lub produkty, które się w niej znajdują dotarły do nich w stanie niezgodnym z opisem znajdującym się na stronie Twojego sklepu. Dlatego też zainwestuj w porządne kartony wysyłkowe i wypełniacze, które zabezpieczą transportowane artykuły przed wstrząsami i zgnieceniem oraz sprawią, że Twoi klienci otrzymają paczki w nienaruszonym stanie!

Warto jednak pamiętać o tym, że badania opinii konsumenckiej dowiodły, że większość nabywców preferuje otrzymywać paczki zapakowane w sposób nienaruszający równowagi ekologicznej. Dlatego też zamiast inwestować w folię bąbelkową i foliowe koperty kurierskie postaw na papierowy wypełniacz i tekturowe pudełka.

Intryguj!

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Wszyscy znamy tę zasadę, ale czy na pewno wszyscy się do niej stosujemy? Jak w życiu, tak i w handlu warto zadbać o to, aby już na wstępie oczarować osobę, z którą mamy do czynienia. Dlatego też, wysyłając towary do klientów nie należy umieszczać ich w nudnych, szaro-burych, kartonowych pudłach, lecz dużo lepiej zainwestować w ciekawe opakowania prezentowe lub choćby interesujące kartony z nadrukiem. Dobrym pomysłem jest także stworzenie indywidualnego projektu graficznego i skorzystanie z usług drukarni opakowań. Im bardziej kreatywni, oryginalni i niebanalni będziemy, tym lepsze wrażenie uda nam się zrobić na konsumentach.

Zadbaj o pierwsze wrażenie!

Z punktu widzenia konsumentów, jedną z najbardziej emocjonujących chwil jest unboxing, czyli moment rozpakowania przesyłki. Wiedząc o tym warto dodatkowo zwiększyć doznania klientów poprzez owinięcie zamówionych artykułów eleganckim papierem pakowym, wykorzystanie perfumowanych listków zapachowych lub umieszczenie na jednej z klap pudełka kartonowego miłej informacji. Możesz również rozważyć dorzucenie do paczki jakiegoś miłego upominku, np. bonu rabatowego na następne zakupu przewiązanego gustowną wstążką lub próbek innych produktów, które są dostępne w Twoim sklepie.

Podziękuj za zakup

Nie zapomnij podziękować za zakupy w Twoim sklepie! To dość ważny krok, który często bywa pominięty przez osoby prowadzące sprzedaż wysyłkową, a szkoda. Podziękowania naprawdę nie kosztują wiele, a sprawiają miłą niespodziankę klientom i budują pozytywny obraz firmy. Wystarczy dorzucić do paczki listek papieru wielkości wizytówki z prostym zdaniem: “Dziękujemy za zakupy w naszym sklepie” lub zamawiając pudełka kartonowe w drukarni opakowań poprosić o uwzględnienie tego hasła w projekcie kartonu.

Nie zapomnij o dodatkach!

Istotnym elementem budującym pozytywny obraz przedsiębiorstwa w oczach klientów korzystających z jego usług są drobne upominki i gratisy. Do kartonu z zamówieniem warto zatem dodać kupon zniżkowy na następne zakupy, próbki produktów dostępnych w sklepie albo ulotki i katalogi reklamujące oferowane artykuły. Każdy z tych elementów bez wątpienia zachęci klienta, który już raz skorzystał z usług Twojej firmy do tego, aby zrobił to ponownie. Nie warto być zatem sknerą, a wręcz przeciwnie, dużo lepiej zainwestować w materiały promocyjne, które wpłyną na utrwalenie relacji z klientem.