Jakie informacje umieścić na opakowaniu produktu?

kartondlaciebie.pl > Drukarnia  > Jakie informacje umieścić na opakowaniu produktu?
Jakie Informacje Umieścić Na Opakowaniu Produktu? zdjęcie nr 1

Jakie informacje umieścić na opakowaniu produktu?

Opakowanie jest niezwykle istotnym elementem każdego produktu. Odpowiednio zaprojektowane zachęca kupujących do wybrania danego dobra oraz dostarcza im wiedzy na jego temat. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami kupujący ma prawo wiedzieć kto i gdzie wykonał dany produkt oraz jakie materiały wykorzystał do tego celu.

Szukasz rzetelnych informacji temat produkcji opakowań produktowych? W takim razie koniecznie przeczytaj poniższy artykuł! Znajdziesz w nim szereg informacji na temat danych, które powinny znaleźć się na opakowaniach artykułów przeznaczonych do sprzedaży. Przyjemnej lektury!

Nie tylko reklama

Opakowanie produktu odgrywa dwie niezwykle ważne role. Po pierwsze pełni funkcję reklamy, przyciąga wzrok kupujących i zachęca ich do nabycia danego dobra. Dlatego też niezwykle ważny jest jego design, oryginalność i zbieżność z oczekiwaniami kupujących. Z drugiej jednak strony opakowanie pełni funkcję informacyjną. Dane, które się na nim znajdują dostarczają kupującym wiedzy na temat ważności danego produktu, warunków i sposobu powstania, sposobu użytkowania, itp. Informacje te są na tyle ważne, że zostały sporządzone odpowiednie przepisy określające co powinno znaleźć się na opakowaniu produktowym.

Dane producenta

Zgodnie z obecnie obowiązującymi normami kupujący ma prawo wiedzieć kto wyprodukował dany artykuł. Dlatego też obowiązkiem producenta jest umieszczenie na opakowaniu lub etykiecie informacji na temat przedsiębiorstwa wytwórczego, tj. jego nazwę i adres. Jeśli podana firma prowadzona jest przez osobę fizyczną wymagane jest podanie jej imienia, nazwiska i adresu zamieszkania, w przypadku firm prowadzonych przez osobę prawną konieczne jest podanie odpowiedniej formy prawnej, natomiast w przypadku spółki jawnej konieczne jest podanie nazwisk wspólników lub choćby jednego wspólnika i nazwy spółki.

Opis po polsku

Tam, gdzie transakcja kupna-sprzedaży odbywa się z udziałem konsumentów wymagane jest użycie języka polskiego. Zasada ta dotyczy:

  • nazw towarów i usług;
  • warunków gwarancji;
  • sposobu obsługi danego produktu;
  • informacji na temat właściwości produktów.

Odstępstwem od tej reguły jest stosowanie form graficznych. Nieprzestrzeganie jej grozi wszczęciem postępowania sądowego.

Zalecenia dla odbiorcy produktu

Na opakowaniu produktowym warto zamieścić również informacje dotyczące postępowania z produktem, tj. dane dotyczące czasu, sposobu i warunków jego przechowywania. W ten sposób nie tylko wyczulimy klientów w jaki sposób mają się obchodzić z towarem, lecz także unikniemy odpowiedzialności za niekorzystne zmiany produktu wynikające z jego niewłaściwego przechowywania.

Recykling

Kolejnym elementem, którego nie może zabraknąć na opakowaniu produktowym są oznaczenia dotyczące recyklingu. Klienci mają prawo wiedzieć czy opakowanie produktu, który zakupili pochodzi z ekologicznych źródeł, czy jest zdatne do utylizacji lub czy podlega kaucji zwrotnej. Szczególnie w przypadku urządzeń takich jak sprzęt elektryczny i elektroniczny, których nie można zwyczajnie wyrzucić na śmietnik oznaczenia te są niezbędne, ponieważ zobowiązują kupujących do oddania zużytego produktu do punktu selektywnej zbiórki odpadów lub miejsca zajmującego się uzdatnianiem produktów tego typu.

Gdzie zamówić opakowanie?

Wiedza na temat tego co powinno znaleźć się na opakowaniach produktów przeznaczonych do sprzedaży to nie wszystko. Konieczny jest również odpowiedni projekt opakowania, na którym umieszczone będą wszystkie te dane oraz porządna drukarnia opakowań, która zadba o solidne wykonanie pudełek. W tym celu warto zrobić research rynku i zlecić te zadania doświadczonym fachowcom, aby mieć pewność, że otrzymamy schludny produkt atrakcyjny pod względem wizualnym i wykonany z odpowiednich materiałów. Jedynie powierzając to zadanie fachowcom możemy być pewni, że osiągniemy satysfakcjonujący efekt.