Firma rozpoczęła działalność w grudniu 2000 roku. Jej podstawowym profilem działalności była kompleksowa obsługa podmiotów w zakresie szeroko pojętej informatyki. Składała się na nią administracja sieciami komputerowymi, dostarczanie i serwisowanie sprzętu komputerowego, tworzenie oprogramowania uwzgledniającego specyficzne wymagania klienta. Sklep firmowy prowadził sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do szerokiej gamy drukarek. Jednak drzemiące w nas zamiłowanie do fotografii oraz niechęć do otaczającej nas masowej produkcji sprawiły, iż stworzyliśmy markę PortaArt.
PortaArt to połączenie pasji, technologii i nowych jakości na rynku, które umożliwiły nam stworzenie laboratorium świadczącego usługi wydruku najwyższej jakości prac przetworzonych do postaci elektronicznej. Aby móc w pełni zrealizować swe założenia zostaliśmy uczestnikiem międzynarodowego programu skierowanego do zawodowych artystów i amatorów, do muzeów i galerii sztuki. Dzięki temu otrzymaliśmy certyfikat Digigraphie® by Epson (tak nazywa się ten program), który gwarantuje najwyższą jakość i powtarzalność wydruków atramentowych wykonywanych na specjalistycznych podłożach oferowanych przez firmy Epson, Canson i Hahnemuehle. Właścicielem marki PortaArt jest firma PortaArt Jarosław Jóźwiak.
Uważamy jednak, że jakość to nie tylko pasja ale również brak kompromisów w tworzeniu produktów naszej marki. Korzystamy więc z najnowocześniejszych drukarek firmy Epson, do kalibracji stosujemy urządzenia firmy X-Rite. Używamy najwyższej klasy oryginalnych materiałów eksploatacyjnych firm Epson, Canson i Hahnemuehle. Skutecznie wdrażamy nowatorskie rozwiązania z dziedziny zarządzania barwą i ciągle z niegasnąca pasją zdobywamy wiedzę i umiejętności. Rozwijamy kompleksowość usług. Oprócz wydruków oferujemy również oprawy i różne formy montażu prac. W naszej codziennej pracy korzystamy z produktów wyróżnionych renomowaną nagrodą TIPA.
Posiadana wiedza uzmysławia, że matematyka kolorów i rozdzielczość to nie wszystko. Każda powierzona nam praca pokazuje jak różnie jest postrzegane to samo zjawisko, ten sam detal. Wykonany wydruk oprócz walorów technicznych powinien zawierać również uczucia. Jeśli obraz będzie technicznie doskonały, a nie będzie na nim widać emocji przejdziemy koło niego obojętnie. Dlatego do pracy podchodzimy z pasją. To dzięki niej potrafimy dodać do wydruków kolejny wymiar – emocje.