Design opakowań dla produktów premium

kartondlaciebie.pl > Drukarnia  > Design opakowań dla produktów premium
Jakie Opakowanie Dla Produktów Premium? zdjęcie nr 1

Design opakowań dla produktów premium

Zmiana stylu życia i przyzwyczajeń konsumentów na rynku jest zauważalna gołym okiem. Polacy coraz chętniej sięgają po dobra luksusowe i produkty z tzw. wyższej półki. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Otóż warto pamiętać, że produkty luksusowe wymagają także szczególnego opakowania. Odbiorca, który decyduje się na taki produkt chce, żeby każdy detal był bardzo dobrze dopracowany. I mowa tu nie tylko o samym produkcie, opakowania produktowe również mają niemałe znaczenie! Jak więc powinny wyglądać pudełka dla produktów premium? Czym kierować się przy wyborze takiego rodzaju opakowań? Na jakie kolory warto postawić? Podpowiadamy – zapraszamy do artykułu.

Opakowania produktowe dla marki premium – tu liczy się każdy detal!

Nie ma co owijać w bawełnę – opakowania produktowe klasy premium są jednym z kluczowych elementów, który wpływa na atrakcyjność danego towaru. Klienci są w stanie zapłacić odpowiednią cenę za produkt, ale oczekują w zamian „czegoś więcej”! Eleganckie opakowanie produktowe jest więc obowiązkiem dla każdej marki, która aspiruje do postrzegania jako marka luksusowa.  

Pudełka firmowe stanowią niejako zapowiedź jakości produktu, który się w nich znajduje. Dlatego same w sobie również muszą być premium. Jakie opakowania firmowe doceniają odbiorcy? Jakie rodzaje pudełek firmowych i kolorów są zarezerwowane dla segmentu premium? Podpowiemy!

Opakowania firmowe z wyższej półki

Każdy producent opakowań produktowych wie, że pudełko na produkt to nie tylko źródło informacji o samym towarze. Pudełka firmowe mówią wiele o samej marce, stają się wyróżnikiem danej firmy czy konkretnego towaru, a coraz częściej są… produktem samym w sobie! Opakowania produktowe wpływają na wizerunek marki, dlatego warto zadbać o nie w odpowiedni sposób.

Jakie tworzywo idealnie nadaje się do projektowania luksusowych opakowań? Karton! Opakowania kartonowe oferują wiele możliwości. Można nadawać im wiele kształtów i skorzystać z wielu opcji uszlachetnienia takich opakowań. Co więcej, druk na opakowaniach kartonowych wyróżnia się idealnym odwzorowaniem barw i wysoką trwałością. Warto także dodać, że opakowania kartonowe sprawdzają się również podczas wysyłki, a to przecież niesamowicie istotne. Dziś większość zakupów dokonujemy przez internet, a to nie zwalnia przedsiębiorców z dostosowania opakowania do klasy produktu. Jeśli więc i Ty sprzedajesz towar jakości premium, rozważ opakowania tekturowe – są zarówno trwałe, jak i eleganckie.

Opakowania z zamknięciem magnetycznym to dobry wybór dla produktów luksusowych

Warto mieć na uwadze jeszcze jeden fakt. Zwłaszcza w przypadku, gdy zależy nam budowaniu świadomości marki. Opakowanie produktowe może dostać od odbiorcy drugie życie i po odpakowaniu produktu, pełnić zupełnie inną funkcję. Bardzo często opakowania z zamknięciem na magnes są wykorzystywane przez klientów jako pudełka służące do przechowywania przeróżnych dokumentów czy osobistych przedmiotów.

A drugim rodzajem pudełek, które idealnie wpisują się w opakowania dla produktów luksusowych są właśnie pudełka magnetyczne! Przedsiębiorcy bardzo często korzystają z pudełek na magnes w przypadku sprzedaży wysokiej jakości kosmetyków, ręcznie robionych świec sojowych, miodów, win z własnych winiarni, galanterii skórzanej i wielu innych wyrobów.

Co więcej, opakowania z zamknięciem magnetycznym świetnie nadają się również do pakowania upominków dla klientów i kontrahentów. Można więc je wykorzystać na wiele sposobów!

Nadruk na opakowaniach produktowych – jaki kolor dla marek premium?

Druk na opakowaniach produktowych pozwala na naniesienie na pudełka logo firmy i wielu innych napisów, grafik, dedykacji, podziękowań. Jakie kolory warto zarezerwować dla takiego typu wydruków?

Oczywiście warto pamiętać, że kolory, których używamy powinny być zgodne z identyfikacją wizualną marki i całym brand bookiem. Jednak dobrze wiedzieć, jakie kolory sprawiają, że marki kojarzą się prestiżowo.

 Warto zacząć od koloru fioletowego, który kojarzy się ze szlachetnością, luksusem, a także z mądrością i wiedzą. Właśnie dlatego bardzo często wykorzystują go marki sprzedające produkty premium.

 Podobnie kolor czarny – jego ponadczasowa elegancja przemawia sama za siebie. Czerni bardzo często używają marki związane z modą na wysokim poziomie.

A kolor biały? Konotuje niewinność, dobroć, czystość i pokorę. W odpowiednim towarzystwie (np. czerni, fioletu bądź złota) również przywodzi na myśl skojarzenia z luksusem.

Jak widać powiedzenie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” odnosi się do wielu aspektów naszego życia. Również do produkcji opakowań produktowych. Jeśli chcemy mieć pewność, że pudełka firmowe będą wpisywały się w misję i wizję naszej marki, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów – nasze studio graficzne pomoże w stworzeniu opakowań firmowych na miarę Twoich potrzeb.