Opakowania dla e-commerce - trendy 2021
KartonDlaCiebie 22 luty 2021

Opakowania dla e-commerce - trendy 2021

Opakowania wysyłkowe pełnią niezwykle ważną funkcję w e-commerce. Ich zadaniem jest nie tylko ochrona wysyłanych produktów przed zniszczeniem w transporcie, lecz także pełnienie funkcji marketingowych i budowa pozytywnego wizerunku firmy w oczach konsumentów. Nic więc dziwnego, że tak wielu przedsiębiorców śledzi bieżące trendy w opakowaniach produktowych i wysyłkowych dla e-commerce i bazując na nich projektuje własne kartony.

Jeśli i Ciebie zainteresował ten temat koniecznie przeczytaj poniższy artykuł. Znajdziesz w nim pięć popularnych trendów w opakowaniach dla sprzedaży internetowej w 2021 roku. Mamy nadzieję, że lektura tekstu pomoże Ci lepiej poznać i odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów!

Im mniej plastiku tym lepiej! Ekologiczne opakowania tekturowe

Nie sposób nie zauważyć, że coraz więcej osób przywiązuje szczególną uwagę do tego w jaki sposób opakowano ich przesyłkę. I nie chodzi tu wyłącznie o to, czy zamówione przez nich produkty były odpowiednio chronione w transporcie, lecz także o to czy przesyłkę zapakowano z troską o dobro środowiska naturalnego. Zgodnie z najnowszymi sondażami coraz więcej osób korzystających ze sprzedaży online oczekuje, że zamówione przez nich produkty zostaną dostarczone bez zbędnych, plastikowych opakowań.

Jeśli zatem zależy Ci na budowie pozytywnego wizerunku swojej firmy zainwestuj w biodegradowalne opakowania ekologiczne. Przykładowo tekturowe pudełka wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu bez wątpienia przypadną do gustu klientom Twojego sklepu!

Lżejsze i funkcjonalniejsze opakowania kartonowe - to jest to!

Robiąc zakupy online duża część konsumentów oczekuje, że zamówione przez nich produkty zostaną dostarczone w kartonie charakteryzującym się wysoką funkcjonalnością i komfortem użytkowania. Dlatego też inwestując w opakowania kartonowe na zamówienie dla swojego przedsiębiorstwa zadbaj o to by ich otwarcie nie stanowiło problemu, gabaryty nie utrudniały przenoszenia, a ewentualny zwrot produktów nie wymagał od klientów kupna nowego kartonu.

Pudełka z logo firmy

Wysyłka produktów własnej marki do klientów to znakomita okazja ku temu, by nawiązać z nimi bliższą relację i zwiększyć świadomość marki. Dlatego też nie warto pakować zamówienia w zwykły, tekturowy karton, lecz dużo lepiej zainwestować w pudełka z własnym nadrukiem i umieścić na nich logo firmy, hasło reklamowe, itp. Podobnie jak w sklepach stacjonarnych, tak i w przypadku sprzedaży wysyłkowej opakowanie ma ogromny wpływ na zachowanie klienta i nie należy go bagatelizować. Klientom zależy na przyjemnych wrażeniach estetycznych i zaangażowaniu producenta, jeśli zatem chcesz, aby podjęli oni decyzję o ponownym zakupie w Twoim sklepie zaprojektuj opakowania, które przykują ich uwagę!

Mniej znaczy więcej - niech żyje minimalizm!

Inwestując w opakowania kartonowe na zamówienie pamiętaj, że z reguły mniej znaczy więcej. Nie przesadzaj zatem z liczbą informacji znajdujących się na kartonie, lecz przeciwnie ogranicz się do tego co niezbędne. Logo i ewentualnie hasło reklamowe w zupełności wystarczą. Minimalizm jest na topie, więc jeśli chcesz zaprojektować gustowne, nowoczesne pudełko tekturowe, które będzie zachwycać i przykuwać wzrok powściągnij swój zapał i ogranicz się do absolutnego minimum!

Zakupy spożywcze online? Dlaczego nie!

Ostatnimi czasy dało się zaobserwować rosnące zainteresowanie zakupami spożywczymi w sieci. Czas pandemii postawił przed branżą e-grocery prawdziwe wyzwanie wymagające wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dotyczących pakowania i dostaw produktów spożywczych. W związku z tym wzrosła konieczność stosowania opakowań zapewniających bezpieczny transport środków spożywczych i ich utrzymanie w świeżości. Szacuje się, że znaczna większość konsumentów nawet po ustaniu pandemii nie zaniecha robienia zakupów spożywczych w sieci, stąd też konieczność projektowania opakowań wysyłkowych na żywność nie straci na znaczeniu.