Co nowego w opakowaniach dla e-commerce? Poznaj najnowsze trendy!
Opakowania kartonowe odgrywają ważną rolę w branży e-commerce. Z jednej strony są skutecznym sposobem na zabezpieczenie przesyłki do transportu, z drugiej zaś mogą być doskonałym elementem brandingu firmy. To czy dobierzemy odpowiednie opakowanie, może mieć kluczowy wpływ na dalsze losy naszej sprzedaży. Jakie są zatem aktualne trendy pakownicze dla branży e-commerce? Na co warto zwrócić uwagę, wybierając opakowanie dla swojej firmy?
O trendach pakowniczych słów kilka…
Dziś przez internet można kupić niemal wszystko — od sprzętów gospodarstwa domowego, ubrań, po artykuły spożywcze. Zwiększona sprzedaż online wiąże się z większym zapotrzebowaniem na pudełka kartonowe, w które zamówione towary zostaną zabezpieczone do wysyłki. Takie opakowania bardzo często mają również za zadanie budowanie pozytywnego wizerunku marki, robiąc dobre pierwsze wrażenie. Na co zatem zwrócić uwagę wybierając opakowania dla swojej firmy?
Ekologia przede wszystkim! Odchodzimy od plastiku
Świadomość ekologiczna wśród klientów sklepów internetowych wzrasta i zdecydowanie jest to dobra wiadomość nie tylko dla producentów opakowań kartonowych, ale także dla naszej planety. W związku z tym przedsiębiorcy i właściciele sklepów internetowych już dziś powinni porzucić szkodliwe, trudne do utylizacji opakowania plastikowe na rzecz kartonu i tektury.
Ekologiczne opakowania produktowe i wysyłkowe wykonane z kartonu i tektury można z powodzeniem poddać procesowi recyklingu, dzięki czemu będą mogły być one ponownie wykorzystane. Co więcej, eko opakowania są całkowicie bezpieczne w kontakcie z żywnością, co ma szczególne znaczenie przy sprzedaży produktów spożywczych.
Minimalistyczny branding — to jest to!
Mniej znaczy więcej — w obecnych trendach pakowniczych powiedzenie to sprawdza się jak nigdzie indziej. Jeszcze kilka lat temu oglądaliśmy bogato zdobione, kolorowe i pełne przepychu opakowania produktowe. Dziś warto postawić na minimalistyczne akcenty i jednolitą kolorystykę. Nie oznacza to jednak, że pudełko, w które pakujemy towary, musi być nudne. Na pierwszym planie powinno być wyeksponowane logo, które jest bardzo ważnym elementem identyfikacyjnym naszej marki.
Logo na opakowaniu — prostsze, bardziej czytelne
Chcąc nanieść logo na opakowanie kartonowe, warto przemyśleć jego układ. Ostatnie trendy brandingowe pokazują, że wiele firm z branży e-commerce dąży do zminimalizowania swoich grafik. Można zdecydować się na delikatną zmianę czcionki lub przerzedzenie ilości miejsc, gdzie wstawiamy logo. Taki zabieg sprawi, że będzie ono nie tylko bardziej czytelne, ale także zapewni skojarzenia z elegancją, klasą i jakością. Co ważne, im prostsze logo, tym mniej atramentu wykorzystuje się przy druku, a to z kolei wiąże się mniejszym oddziaływaniem na środowisko naturalne.
Najnowsze trendy w opakowaniach dla e-commerce — podsumowanie!
Nie ma wątpliwości co do tego, że wymiana plastikowych opakowań na papierowe niesie za sobą o wiele większe korzyści niż jedynie oszczędność. Fakt mniejszej ingerencji w środowisko naturalne powinien przekonać każdego, kto nadal się waha w podjęciu decyzji. Zmiany w trendach dotyczą także samej wizualizacji opakowania, gdzie bogato zdobione powierzchnie kartonów ustępują miejsca minimalistycznej grafice nawiązującej do marki, czy nawet samego logo.
Chcąc podążać za najnowszymi trendami, warto pomyśleć o zmianie opakowania kartonowego na nowsze, bardziej nowoczesne i przede wszystkim ekologiczne. Przy większych zamówieniach opakowań na wymiar i z naniesioną odpowiednią grafiką, warto skorzystać z usług sprawdzonej drukarni. Karton dla Ciebie to znany producent opakowań kartonowych, w tym pudełek dla branży e-commerce, które zachwycają wysoką jakością wykonania, wytrzymałością oraz nowoczesnym designem